První nápad hry, ve které bude figurovat trojice mechanik (korupce, násilí, intrika) vznikl v roce 2008 pod vlivem hraní české RPG Dračí Doupě Plus. Hra byla lokalizována do fantasy města jménem Arthepantan a znázorňovala boj různých frakcí o nadvládu nad městem. Jako mechanika pro korupci a násilí bylo zvoleno jednokolové tajné sázení. Laicky řečeno – každý hráč sevře do dlaně zvolené množství zdrojů (peníze, žoldnéři), potom všichni najednou otevřou dlaně a kdo nabídl nejvíc, vítězí. Jako mechanika pro intriku byla zvolena známá minihra kámen – nůžky – papír. Výsledkem úspěchu v korupci bylo posílení vlastních pozic na místě střetu, výsledkem úspěšného násilí bylo oslabení vlivu soupeře. Nejsilnější účinky měla intrika, která dokázala odstranit ještě více nepřátelského vlivu, než násilí. Zatímco násilí a korupce prošly do dnešní doby jen malými změnami, intrika se proměnila mnohokrát a dramaticky.

game_board.jpgBěhem roku 2009 vznikl nový herní plán. Tentokrát představoval malé středověké město z českého prostředí, jež obsahovalo 20 ulic a náměstí. Ty plnily úlohu zón, o něž hráči soupeří. Tento koncept se uchoval dodnes, stejně jako omezení, kolikrát smí každý hráč použít tu kterou akci v rámci jednoho kola: korupci třikrát, násilí dvakrát a intriku pouze jednou.

Po testovacích hrách byly ze hry odstraněny některé prvky, které hru zdržovaly a znepříjemňovaly, například přepočítávání prestiže frakcí u různých správců města, povinné placení za provedenou intriku apod. Koncepce správců města (kníže, církev, cechy) se uchoval dodnes v jiné podobě.

Důležitým momentem ve vývoji hry bylo zavedení úkolů a budov. Úkoly, které hráči během hry plní (každý úkol spočívá v obsazení tří různých ulic naráz), přispívají k mezihráčské interakci a dělají průběh hry zajímavější, a to i prostřednictvím jednorázových výhod, které hráči za jejich plnění obdrží. Získané budovy představují trvalou jistotu hráčů. Hráči, kteří vlastní budovy, mají pocit, že dosáhli alespoň dílčího úspěchu, i v případě, že hru nevyhrají. Budovy i úkoly mají rozhodující vliv při závěrečném bodování. Hru prakticky není možné vyhrát bez splnění alespoň některých úkolů či získání budov. Budovy i úkoly fungují v upravené formě i v konečné verzi hry.

Původní systém plánování akcí byl od současného velmi odlišný. Každý hráč měl sadu 20 kartiček, které odpovídaly 20 zónám a plánovací kartu, na niž je pokládal lícem dolů. Plánovací karta obsahovala tři sloty pro korupci, dva sloty pro násilí a jeden pro intriku. Tento systém přinášel problémy - hráči zapomínali, které ulice naplánovali a stále se museli pod kartičky dívat. Také se stále museli probírat sadou 20 kartiček, u nichž je už docela náročné najít jednu konkrétní.
Současný systém, kdy hráči pokládají přímo na plán žetony korupce, násilí, intriky a blafovací žetony, vznikl až na jaře 2010 a šlo o poslední velkou změnu v pravidlech hry.

Závěrem lze říci, že z původní koncepce zůstala dodneška pouze základní myšlenka – boj o ulice prostřednictvím tří odlišných způsobů.